Сторінка керівника

Звіт керівника 2019-2020 н.р.
Звіт керівника Грейгівського ДНЗ «Веселка»перед педколективом та громадськістю
2020 р
Дошкільний навчальний заклад ясла-садок «Веселка», має правовий статус об'єкта Юридична особа, керується в роботі наступними документами:
- «Базовий компонент дошкільної освіти в Україні» (редакція 2012).
- Програм виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», «Впевнений старт».
- «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах». Інструктивно-методичний лист МОН України від 06.06.2005 № 1/9-306.
- Указ Президента України від 13.10.2015 р. №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 рр.».
- «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах». Лист Міністерства освіти і науки України від 17.08.2005 № 1/9-431.
- «Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України». Наказ МОН України від 02.08.2005 № 458.
- «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі». Лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 № 1/9-438.
- «Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, які не відвідують дошкільні навчальні заклади». Інструктивно-методичний лист МОН України від 18.12.2000 № 1/9-510.
- «Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах». Інструктивно-методичний лист МОН України від 17.03.2006 № 1/9/153.
- Наказу Міносвіти і науки України та Мінохорони здоров'я України за № 240/ 165 від 27.03. 06 «Порядок комплектування дошкільних навчальних закладів ( груп) компенсуючого типу».
- Інструктивно-методичні рекомендація «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі». Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 26.07.2010 р. № 1.4/18 - 3082
- «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного віку і молодшого шкільного віку». Лист МОН, молоді та спорту України від 19.08.2011р. № 1/ 9-634
- Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2018/2019 н.р.
Інструктивно-методичні рекомендації « Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/20109 н.р.» (Додаток 1 до листа МОН України від (13.06.2018 р. №1/9-386)
Нормативно-правові документи:
- Конституція України.
- Конвенція «Про права дитини». - 1991.
- Закон України «Про освіту». -1991.
- Закон України «Про дошкільну освіту». - 2001.
- Національна доктрина розвитку освіти. -2002.
- Закон України «Про охорону дитинства». -2001.
- Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття).
- Закон України «Про мови в Україні».
- Закон України «Про пожежну безпеку»;
- Закон України «Про дорожній рух»;
- Закон України «Про охорону праці».
Дошкільний навчальний заклад «Веселка» має Статут, затверджений рішенням Грейгівської сільської ради № 4 від 07.04.2011 року, погоджений відділом освіти Жовтневої РДА від 12.04.2011 року.
Продовжуючи роботу щодо підвищення результативності освітнього процесу з метою ефективності впливу роботи дошкільного закладу на розвиток особистості дитини та з погляду на проблеми, які виявлено у 2016-2017 навчальному році
відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій (Додаток 1 до листа МОН України 13.06.2018 р. №1/9-386 «« Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/20109 н.р.» визначено завдання:
1. Продовжити вдосконалення роботи , щодо національно-патріотичного виховання дошкільників шляхом створення відповідних умов для ефективної реалізації завдань з національно - патріотичного виховання дітей та активізації творчого потенціалу педагогів.
2. Інтеграція в дошкільній освіті як інноваційне(практичне забезпечення з боку вихователів інтеграції освітніх напрямів).
3. Забезпечення мікро і макросередовища особистісного розвитку дітей.
У дошкільному закладі працює 16осіб, з них : 5 педагогів, 1 медична сестра, 9 чоловік обслуговуючий колектив.
Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами на 80%, (вакансії: 05 ставки - практичний психолог, 0,75 ставки музичний керівник).
У 2018 - 2019 н.р. майже всі , передбачені Річним планом , заходи виконані. Всі вихованці ДНЗ одержують належне виховання . У дошкільному закладі проходили цікаві виховні заходи: Свята Осені , Нового Року, Святого Миколая, Мами, Весни, Випуску до школи, Дня захисту дітей, Дня Незалежності України.
Дошкільний навчальний заклад обслуговує два населених пункти: с. Грейгове та с. Водокачка. У трьох групах дошкільного закладу виховувалось в середньому за рік 65 дітей. Діти п'ятирічного віку охоплені дошкільним вихованням на 100 % .
У ДНЗ навчально-виховний процес здійснюється за Державною програмою виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та програмою «Впевнений старт».
Педагоги Лукашевич Т.А., Дем'янова Т.В., Фляга Г.О., Ткач В.С. добре знають вимоги програми , навчають, виховують, розвивають фантазію, креативність, налагоджують добрі взаємини між вихованцями та педагогами, здійснюючи індивідуальний підхід до кожного малюка , формують гармонійно розвинену особистість. За результатами атестації вихователю Флязі Г.О. присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію.
Педагоги постійно підвищують свою майстерність: беруть участь в районних методичних об'єднаннях: Вихователі Лукашевич Т.А. , Дем'янова Т.В. , Фляга Г.О., Ткач В.С. працювали в методичних об'єднаннях вихователів району - постійно брали активну участь , а на базі нашого ДНЗ , в квітні 2019 року проведено засідання районного методичного об'єднання на тему «» ». Вихователь групи раннього віку Фляга Г.О. поділилась досвідом з колегами району - провела математичну розвагу «В гостях у бабусі» ,мета якого: Закріплювати знання дітей про величину (велика курка - маленькі курчата), поняття «багато» і «один», «твердий». Формувати знання про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, куля) та просторові відношення (на, під, в); закріплювати знання назв кольорів (жовтий, білий, червоний, зелений, синій). Сприяти виникненню позитивних емоцій. Розвивати кмітливість, спритність, винахідливість. Виховувати товариськість.
Розвага одержала високу оцінку досвідчених педагогів-дошкільників району.
2018-2019 н.р. в ДНЗ вивчались питання національно-патріотичного виховання дошкільників шляхом створення відповідних умов для ефективної реалізації завдань та активізації творчого потенціалу педагогів.
Впродовж року велика робота велася по виконанню вихователями Програми «Дитина» та «Впевнений старт» і на останній педраді 31.05.2019 р. підведено підсумки досягнень і невиконань. Особлива увага приділялась підготовці дітей старшого дошкільного віку до школи: вивчалось формування логіко-математичної компетенції дошкільників. Вихователями Фляга Г.О. , Лукашевич Т.А. , Дем'яновою Т.В. надано методичну і практичну допомогу вихователю Ткач В.С., виготовлено сучасні настільні ігри, леп буки, які є частиною нового сучасного дидактичного матеріалу.
З метою реалізації завдань Програми «Дитина» розділ «Математична скарбничка» в групах створені належні предметно-розвивальні середовища, в наявності навчально-пізнавальний дидактичний матеріал , використання якого сприяє розвитку пізнавальної активності дітей, успішності мотиваційної складової . діти мають вільний доступ до різних видів карток, головоломок, ігор різної складності.
У всіх вікових групах відповідно БКДО створені розвивальні середовища , де діти можуть гратися в різносюжетні-рольові ігри «Лікарня», «Перукарня», «Магазин», «Кухня». Вихователі постійно виготовляють , поновлюють атрибути, придумують нові цікавинки. Діти залюбки використовують у «Кухні» бутерброди , піцу і не просто грають , а виконують завдання: наприклад , в ІІ молодшій групі, де діти рахують в межах 5, граючись діти закріплюють знання рахунку , складу числа, форми , кольору.
Та вже багато років залишається проблема зв'язного мовлення , діти , граючись , спілкуються між собою окремими реченнями, назвами предметів , а зв'язне мовлення розвинене не в повній мірі, батьки не приділяють багато уваги мовленню дітей, вихователі рекомендують і мовленнєві вправи і поради і ігри , однак це питання ще потребує вирішення. Хоч на початок навчального року 80 % дітей в групі раннього віку взагалі не розмовляли , а на кінець року розмовляють з 2 до 3 всі діти, лише 2 новоприйнятих дітей до 2 років називають окремі предмети , а ось в дітей старшого дошкільного віку розвиток мовлення вже зв'язного проходить повільніше за потрібне.
Над цим треба працювати педагогам спільно з батьками.
В 2018-2019 н.р. до школи випустилось 17 дітей . З жовтень по травень минулого навчального року визначався рівень розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі .
На кожного випускника заведено папки , де міститься 2 Протоколи оцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку, Програма з балами оцінювання, оцінкою критерію, оцінкою фактора, невикористанні резерви розвитку дитини, результати моніторингу рівня розвитку дитини та портрет розвитку , по якому легко прослідковується в чому дитина успішна , а де є прогалини у вихованні і навчанні, над чим працювати педагогу в початковій школі. З цими матеріалами ознайомлена вчитель майбутнього першого класу не з метою характеристики дитини , а з метою розвивати в дитині невикористані резерви.
65 дітей фізично і психічно здорові, адже в дитячому садку велика увага приділяється фізкультурно-оздоровчій роботі: ранкова гімнастика, фізкультурні заняття, фізкультхвилинки, паузи, гімнастика після денного сну, за гартувальні процедури, рухливі ігри.
Фізкультурно-оздоровча робота проводиться систематично, згідно річного плану, перспективних планів вихователів. Фізкультурні заняття доповнюють спортивно-масовими заходами за участю батьків, працівників дошкільного закладу. У двох групових кімнатах, музично-спортивній залі є спортивні комплекси, де найбільш люблять займатись діти, для багатьох це цікаво, адже відсутнє вдома.
Вихователі Лукашевич Т.А., Ткач В.С., Фляга Г.О., Дем'янова Т.В. доступно знайомлять дітей із знаннями валеології, екології, культури здоров'я, впливу оточуючого середовища. Застосовують різні форми роботи: фізкультурні заняття, ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, фізкультхвилинки, спортивні свята та розваги, кольоротерапія, прогулянки екологічними стежками.
Загартувальні процедури проводились протягом року, відповідно до пори року: повітряні та сонячні ванни, прогулянки на свіжому повітрі, умивання, полоскання ротиків, плескання у басейні, ходіння по «Доріжці здоров'я», дерев'яному місточку, колодах.
Педагоги постійно поновлюють атрибути для занять фізкультурою, проведення ігор.
Щомісячно до нас приїздять артисти: українського народного театру, цирку, демонструються 3Д фільми (мультфільми виховного змісту). Естетичне виховання займає чільне місце у виховані наших дошкільнят. Свята, розваги, виставки творчих робіт батьків, дітей, працівників ДНЗ - це лише невеликий перелік зробленого.
Наші вихованці - справжні українці, вихователі вчать їх любити Україну, рідний край, родину, сім'ю. Діти знають символіку, народні звичаї, традиції, усну народну творчість.
В роботі кожного працівника ДНЗ , а особливо педагога , основним завданням є збереження життя і здоров'я дітей. За 2018/2019 н.р. в ДНЗ в жодного вихованця не було травм, харчових отруєнь, індекс здоров'я збільшився на 2%, в цілому складає 78%.
Двічі на рік у нас проходять Тижні безпеки дитини, але цим лише робота не обмежується - щодня , щогодини всі працівники дбають про життя і здоров'я дитини, створюючи безпечне ігрове середовище, залучають батьків і благодійників до цієї роботи.
За літній період 2018 року у ДНЗ зроблено косметичний ремонт харчоблоку, коридорів, сходинок на другий поверх, порогів - за рахунок благодійних коштів батьків та спонсорів.
В ДНЗ виконано план літнього оздоровлення дітей 2018 р. в ДНЗ оздоровилось 50
дітей, батьками - 50
Протягом року завідувачем ДНЗ щопонеділка проводився прийом громадян з особистих питань, всього було прийнято 12, питання які найчастіше цікавлять батьків - прийом до дитячого садка, черги на прийом немає, тому ці прийоми не фіксуються в журналі, працевлаштування - 2 особи. Всі питання були розглянені і були вирішені вчасно. Письмових звернень впродовж року не надходило. Громадяни сіл Грейгове і Водокачка ознайомлені з графіком прийому громадян завідувачем ДНЗ.
Керівником дошкільного навчального закладу ведеться спільна робота з громадськістю : співпраця зі школою, БК, бібліотечною філією, питання патріотичного виховання , харчування дітей, літнього відпочинку хвилюють і спонсорів: впродовж навчального року дошкільний навчальний заклад отримував благодійну допомогу від голови правління Воскресенського ССТ Булкіна С.С., керівника ТОВ «Прометей Сервіс» - Любченка М.Т., , компанії ФГ « Натаї» , батьків вихованців. Спільними зусиллями, турботою про дітей всі небайдужі до дітей беруть участь в житті дошкільного закладу.
