Про дітей піклуються : Вихователь - Ткач Валентина Сергіївна
Пом. вихователя - Моспаненко Людмила михайлівна

ЗВІТ
Про навчально-виховну роботу
в групі раннього віку
за 2018-2019 н.р.
- Протягом навчального року освітньо-виховна робота в групі здійснювалась відповідно до Базового компоненту та реалізувалась через програму виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», яка передбачає вирішення освітніх завдань у спільній діяльності дорослого і дітей, самостійній діяльності дітей, не тільки в рамках безпосередньо-освітньої діяльності, але й при проведенні режимних моментів у відповідності зі специфікою дошкільної освіти.
Аналізуючи зміст навчально-виховної роботи з дітьми, слід зауважити, що на кінець навчального року більшість дітей засвоїли програмний матеріал. Протягом навчального року забезпечувалось оптимальне узгодження індивідуальних, під групових, колективних форм роботи, здійснювалось раціональне чергування різних видів діяльності: ігрової, розумової, рухової, трудової, побутової.
- Здійснюючи зміст завдань із підрозділу «Зростаємо дужими» спрямовую роботу на забезпечення охорони та зміцнення здоров'я дітей, сприяю оволодінню дітьми життєво необхідними рухами з метою природної адаптації до умов навколишнього середовища. Діти добре засвоїли вправи з ходьби та бігу. Продовжую навчати дітей ходити парами одне за одним, тримаючись за руки. Діти добре виконують вправи із стрибків, кидання, кочення, ловіння, але в Ангеліни В. не вдається вправа з кидання м'яча прийомом знизу. Діти люблять рухливі ігри, охоче приймають участь у них, як 3-річні так і 2-річні вихованці. Якщо на початку та всередині року їх було важко організувати, пояснити хід та правила гри, то на кінець року вони вже вміють дотримуватись правил гри. Граючись із своїми старшими друзями, діти 2-річного віку швидше засвоюють рухливі ігри, а ті вчаться бути уважними, обачними по відношенню до малюків. Варто зауважити, що на кінець навчального року діти гармонійно фізично розвиваються: охоче рухаються, їм цікаво виконувати різноманітні фізичні вправи, вони навчилися дій з фізкультурними посібниками, діти швидко реагують на сигнали вихователя змінюючи один рух на інший, вміють слухати і розуміють мову педагога.
Протягом року слідкувала за одягом та взуттям дітей, не допускаючи перегрівання як у приміщенні, так і на прогулянці, а батьки одержували рекомендації, консультації як «Правильно одягнути дитину».
Для ефективного формування мовлення дітей третього року життя, необхідно створити для кожної дитини розвивальне середовище, де дорослі активно спілкуються з дітьми, сприяють збагаченню, розширенню та активізації словника за різними сферами життєдіяльності в ході спостережень, екскурсій-оглядів, прогулянок, різних ігор, занять.
- Заняття з мовленнєвого розвитку проходили два рази на тиждень. Результатом систематичної роботи з розвитку мовлення є те, що діти з допомогою дорослого переказують казки та коротенькі оповідання. Складають розповіді із 2-3 речень за запитаннями вихователя. Демонструючи власну вихованість діти вживають ввічливі слова, коли звертаються із проханням, висловлюють подяку, вживають слова привітання, прощання. Діти вчаться будувати речення із 2-4 слів, узгоджувати іменник із дієсловом, прикметником. Протягом року вчились правильно вживати відмінкові форми та форми однини і множини (дерево-дерева, колесо-колеса). Але лише частина дітей правильно вимовляють голосні та приголосні звуки (в межах вимог програми для дітей цього віку). Низький рівень звуковимови дітей свідчить про те, що слід більше приділяти уваги, на заняттях з мовленнєвого розвитку, фонетичним вправам, так як частина дітей, що приходять до дитсадка, зовсім не розмовляють. Діти вміють поділитися інформацією, поскаржитися на незручність (замерз, втомився, перегрівся, жарко) і дії однолітків (забирає, ображає), супроводжують мовою ігрові дії (телефонні розмови), можуть поділитися інформацією (хтось прийшов, щось узяв), користуються мовою, як засобом спілкування з однолітками.
- Протягом навчального року дітям надавались елементарні знання про довкілля - конкретне середовище (домівка, дитсадок, побутова техніка, одяг, взуття, їжа); підтримувались перші прояви самостійності дитини, бажання прийти на допомогу дорослому в господарсько-побутовій праці; знання про родину, свої імена, імена членів родини, друзів, вихователів.
- На заняттях з ознайомленням з природою та під час прогулянок звертала увагу дітей на природу, як джерело позитивних емоцій. В результаті діти виявляють прагнення до практичної діяльності в природі, із задоволенням досліджують природні об'єкти (сухий, мокрий пісок, вода в різних станах), цікавляться існуванням комах, птахів, тварин, спостерігають за сезонними змінами в природі, вміють виділяти найважливіші ознаки сезонів (тепло-холодно, дощ-сніг).
На заняттях з художньої літератури діти знайомились із творами фольклору, нескладними авторськими творами. Зараз діти уважно слухають і розуміють зміст художніх творів, відповідають на нескладні запитання за їх змістом; пригадують твори фольклору за ілюстрацією, назвою, фрагментами казки. Діти розповідають вивчені вірші, але інтонаційна виразність мовлення знаходиться ще на досить нерозвиненому рівні, що орієнтує нас педагогів на подальшу роботу по формуванню у дітей інтонаційної виразності мовлення. Діти із задоволенням малюють, ліплять, створюють композиції із аплікації, залюбки працюють як індивідуально, так і над створенням колективних композицій, радіють успіхам своїм та друзів. Але слід і далі навчати дітей правильно тримати пензлик, олівець у руці.
Сенсорне виховання. Діти навчаються пізнавати предмети за кольором, формою, розміром, розрізняють один, багато предметів, розуміють поняття величини, пізнають куб, кулю та площинні предмети квадрат, круг. Більшість дітей розрізняють кольори спектра, а також білий, чорний, коричневий, блакитний, Максим К., Катя Л., Влад К. не називають навіть чотирьох кольорів. Звернулася за допомогою до батьків та проводжу індивідуальну роботу з дітьми. Розуміють слова: подібні, однакові, відмінні. Розрізняють різноманітні звуки в природному оточенні.
- Низький рівень щоденної відвідуваності, особливо у осінньо-зимовий період - один з чинників, що негативно впливав на рівень засвоєння програмових вимог з усіх розділів програми, а тому входження в нові умови, тобто адаптаційний період у частини дітей (Валерія Б, Назар Ш, Саша Ш, Аліса П.) триває і нині. Але незважаючи на низький рівень відвідування деяких дітей за допомогою вдало спланованої та систематично організованої індивідуальної роботи з вихованцями, а також завдяки бажанню батьків долучитись до співпраці з педагогами з питання засвоєння дітьми знань, вони здебільшого засвоїли матеріал на достатньому та середньому рівні.
В наступному навчальному році ми плануємо:
- зберегти сприятливий емоційно-психологічний клімат у групі;
- підтримувати партнерські стосунки між педагогами, дітьми та батьками;
- надавати допомогу батькам в оволодінні психолого-педагогічними знаннями про розвиток дитини 2-3 років, уміння застосовувати їх у спілкуванні з дітьми.
